MUZEUL CAILOR FERATE

TUR VIRTUAL STEREO 3D



zona3d.ro

TUR VIRTUAL in format Stereo 3D - Click aici



Muzeul Cailor Ferate a fost infiintat in 10 iunie 1939 si a fost amplasat sub tribunele stadionului Giulesti din capitala. El urma sa fie mutat in cladirea Garii Bucuresti Filaret dupa ce aceasta gara nu mai era folosita de sistemul feroviar. Insa, in 4 aprilie 1944 Gara de nord, triajul cat si muzeul au fost puternic bombardate de aviatia americana. Muzeul a fost redeschis in perioada salinista in cladirea unde se afla si azi insa, nu dupa mult timp, acesta a fost inchis intrucat nu repezenta istoria cailor ferate din Romania, decat intr-o mica masura; aspecte legate de doctrina comunista ca de pilda lupta de clasa erau alaturate continutului muzeului feroviar spre popularizare. Muzeul Cailor Ferate se va redeschide in octombrie 1969 in aceeasi cladire cu ocazia aniversarii liniai Bucuresti - Giurgiu. De atunci activitatea in muzeu a fost neintrerupta pana azi. Anii ce au urmat după 1989 nu au adus mari schimbări în activitatea muzeului. Au intrat în patrimoniul muzeului puține exponate și sălile de expunere au fost menținute cu eforturi să fie deschise publicului, fiind necesare numeroase lucrări de renovare.

După anul 2010, muzeul intră din nou în atenție și astfel apar noi exponate și se începe reamenajarea și regandirea sa. Prima sală reamenajată a fost sala nr. 3 pentru a primi cel mai ambițios proiect al muzeului de pană acum. Astfel, aici a fost construită cea mai mare dioramă feroviară din țară. Prin dimensiunile sale de 14 x 4 metri, această dioramă este cea mai mare de pe teritoriul Romaniei si a fost proiectată să atragă un numeros public, ceea ce se poate observa și prin creșterea numărului de vizitatori de peste 10 ori în ultimii ani. Diorama este construita la scara 1:87 (H0) si este realizata pentru a reproduce calea ferata din Romania in cat mai multe ipostaze : linii de campie, linii in zone muntoase, statii, depou de locomotive, linie dubla si electrificata, linie simpla si neelectrificata, linie de ecartament ingust, poduri, viaducte, paduri etc. Diorama este echipata cu sistem de semnalizare identic cu cel de la CFR si functioneaza dupa aceleasi principii ca in realitate. Echipamentele de semnalizare cat si electrificarea liniilor sunt realizate exact la scara pentru prima data in Romania dupa sistemele din realitate. Intreg complexul feroviar al dioramei este comandat si supravegheat de un calculator care comanda intreaga diorama.

Tot în această etapă, muzeul a fost dotat cu numeroase spatii de expunere și au fost restaurate numeroase exponate. Vechile vitrine, uzate fizic si moral, au fost inlocuite cu seturi noi de vitrine iluminate, acestea fiind realizate unitar pentru fiecare sala, in baza unui proiect. Astfel salile de expunere au un aspect luminos, placut si exponatele sunt mai bine puse in valoare.

In aceeasi idee, salile de expunere 1 si 2 au fost renovate integral. A fost intocmit un proiect de amenajare interioara in care s-a tinut seama de specificul muzeului cat si de transpunerea publicului in atmosfera feroviara. In prezent, aceste sali sunt primitoare, luminoase si scot in evidenta mai bine exponatele.

Ca elemente de noutate, incepand cu anul 2015 vizitatorii pot viziona filme vechi feroviare si pot calatori imaginar pentru cateva clipe in atmosfera unor compartimente de tren de odinioara. 


Evenimente organizate si realizari ale Muzeului Cailor Ferate

 

1. Prezentarea activitatii Muzeului Cailor Ferate la Academia Romana, in cadrul expunerilor organizate de Comitetul Roman pentru Istoria Filozofiei si Stiintei.

In toamna anului 2009, in cadrul Academiei Romane a avut loc sesiunea anuala de comunicari stiintifice a academiei, prilej cu care a fost facuta o prezentare a muzeului si a realizarilor sale. Prezentarea a cuprins numeroase documente istorice si fotografice precum si planurile de viitor privind dezvoltarea actvitatii de muzeistica feroviara din Romania.

 

2. Lansarea machetei locomotivei 060 EA la scara 1:87.

In anul 2010, in cadrul Muzeului Cailor Ferate a avut loc lansarea primului model de locomotiva 060 EA la scara 1:87. Dupa peste 70 de ani de existenta a modelelor de tren la aceasta scara standardizata, a fost realizat primul model profesional al acestei locomotive romanesti. Pasionatii, colectionarii, cat si publicul larg din Romania, pot de la acea data sa se bucure de prima locomotiva romaneasca realizata profesional, la nivelul normelor occidentale in domeniu.

 

3. Vernisajul cartii ,,Locomotiva 060 EA – 40 de ani de la fabricarea primei locomotive electrice in Romania”

In toamna anului 2010, in cadrul Muzeului Cailor Ferate a avut loc vernisajul cartii ,,Locomotiva 060 EA – 40 de ani de la fabricarea primei locomotive electrice in Romania” prilej cu care a fost lansata prima carte care trateaza din punct de vedere istoric aceasta celebra serie de locomotive din Romania. Cu aceasta ocazie publicul se poate documenta si afla numeroase amanunte istorice legate de aceste locomotive care pana la aparitia cartiii erau mai putin cunoscute, lucrarea cuprinzand si numeroase marturii ale feroviarilor ce in acea perioada au participat la implementarea acestor locomotive in Romania.

 

4. Renovarea salii Nr. 1 a Muzeului Cailor Ferate

In cursul anului 2011, Muzeul Cailor Ferate a inceput un amplu proces de reparatii, reamenajari si restaurari. In acest sens, s-a renovat sala Nr. 1 de expunere cu refacerea zugravelii, a instalatiei electrice, a ferestrelor, curatarea si slefuirea marmurei. Au fost inlocuite panourile de prezentare realizate in perioada de dinainte de 1989 cu obiecte de valoare istorica. Aceste obiecte au fost ,,scoase la lumina” de restauratori specializati si redate publicului care acum pot vedea aceste obiecte la adevarata lor valoare si sunt prezentate la nivel de muzeu.

 

5. Constructia celei mai mari diorame feroviare din Romania

In ciuda crizei economice prin care am trecut, Muzeul Cailor Ferate a gasit resursele financiare si umane necesare pentru a realiza o diorama feroviara demna de un muzeu european. In acest sens s-a realizat cel mai laborios proiect de acest fel din Romania.

Diorama feroviara realizata este o macheta la scara 1:87 care reprezinta mai multe trasee feroviare in diferite situatii cu scopul de a familiariza pe cei mai tineri dintre noi sau sa ne faca sa ne amintim ca am fost si noi candva tineri privind garniturile de tren ce circula prin fata ochilor. Copii sau batrani, feroviari sau nu, publicul este fascinat de complexitatea acestei diorame. Acest lucru este confirmat si de mesajele de apreciere inscrise in cartea muzeului de vizitatori.


zona3d.rozona3d.ro

zona3d.ro

zona3d.ro


6. Filmul ,,Locomotivele electrice in Romania”

Muzeul Cailor Ferate a realizat un film documentar intitulat ,,Locomotivele electrice in Romania” film ce prezinta in premiera nationala numeroase imagini si informatii despre aceste locomotive. Ca exemplu, aici se pot viziona imagini cu probele efectuate in anii 60 pe prima linie electrificata Brasov-Predeal cu locomotivele electrice sudeze, franceze, germane si cehoslovace in Romania. Filmul a fost foarte bine apreciat de public.

 

7. Imaginile feroviare 3D

Muzeul Cailor Ferate a realizat in premiera nationala impreuna cu echipa Zona3D, specializata in tehnica fotografiei stereo 3D, mai multe grupaje de imagini feroviare in trei dimensiuni. Aceste imagini sunt organizate pe mai multe sectiuni : imagini 3 D din muzeu, imagini 3 D cu locomotive cu abur de calatori, imagini 3 D cu locomotive cu abur de marfa si imagini 3 D cu locomotive cu abur de cale ingusta. In prezent lucram si la realizarea altor imagini si filmari de acest fel cu noile zone amenajate din muzeu.

 

8. Restaurarea locomotivei cu abur de cale normala cu cremaliera 40 D 005.

In vara anului 2013, Muzeul Cailor Ferate a reusit aducerea de la Remiza Subcetate a locomotivei cu abur de cale normala cu cremaliera 40 D 005 la depoul Petrosani. Cu aceasta ocazie locomotiva a fost restaurata, completata si revopsita redandu-i-se aspectul de locomotiva in circulatie. In prezent aceasta locomotiva este prezentata ca monument in orasul Petrosani ea putand fi admirata de oricine are drum in acea zona.

 

9. Centenarul depoului Petrosani pe actualul amplasament

In luna decembrie 2013 Muzeul Cailor Ferate a organizat in parteneriat cu autoritatile locale din judetul Hunedoara aniversarea depoului de locomotive de la Petrosani. Cu aceasta ocazie, a fost organizat un simpozion la Primaria Petrosani in cadrul caruia muzeul a reunit numerosi pensionari care au evocat momente din viata lor in acest depou, a fost organizata o expozitie de fotografii feroviare din zona si o expozitie machete feroviare functionale.

In depou, a fost dezvelita o placa comemorativa a depoului si s-a vizitat depoul care dainuie inca din anul 1912 pe acest amplasament. In cadrul depoului au avut loc o prezentare a unei carti de istorie feroviara din zona Banatului, prezentare facuta chiar de autorul acesteia si o expozitie de pictura si sculptura a unui fost salariat al depoului.

 

10. Prezentarea trenului regal la Petrosani

Cu ocazia centenarului depoului Petrosani a fost prezentat pentru prima data publicului din zona, trenul regal al Romaniei. Acest tren a fost remorcat de locomotiva cu abur CFR 230.516 in presiune. Toti vizitatorii au avut acces in tren fiind un punct de atractie atat pentru cei tineri cat si pentru cei trecuti de a doua tinerete. Bine mediatizat evenimentul, acesta a reunit mii de vizitatori ce au putut circula cu acest tren remorcat de o locomotiva cu abur pe distanta Petrila-Petrosani-Lupeni.


zona3d.rozona3d.rozona3d.rozona3d.rozona3d.ro


11. Restaurare exponate

Cu prilejul renovarii salii Nr. 1 a muzeului, institutia noastra a demarat o actiune fara precedent pana in prezent pentru muzeul CFR. Aceasta actiune prevede restaurarea tuturor exponatelor din inventarul sau. In cadrul acestei actiuni au fost luate toate exponatele din inventar si, in comisie, s-a hotarat ce lucrari trebuie executate la fiecare obiect in parte pentru a i se reda valoarea de exponat. Au fost reparate, completate, curatate si vopsite o mare parte dintre exponatele muzeului. Poate cea mai spectaculoasa restaurare a fost cea a locomotivelor cu abur la scara 1:20. O parte dintre aceste locomotive a fost realizate pentru muzeul CFR din 1939 si cele care mai exista azi sunt salvate de la bombardamentele din aprilie 1944. Aceste machete de locomotive au fost reparate sumar si revopsite, insa niciodata nu au fost restaurate de modelisti calificati, la adevarata lor valoare. Celelalte locomotive cu abur au fost realizate dupa 1944 in cadrul scolilor de maistri din uzinele de reparatii material rulant ulterior fiind donate muzeului. Toate acestea au fost refacute complet fiind realizate tehnologic la nivelul zilelor noastre.

 

12. Film documentar despre istoricul depoului Petrosani

Pentru evocarea momentului aniversar al depoului din Petrosani, a fost realizat filmul documentar despre istoricul acestei unitati de tractiune. Acest film a presupus studierea arhivelor existente in muzeu cat si la Petrosani, reeditarea monografiei depoului cat si o serioasa documentare pe teren. Cu aceasta ocazie au fost realizate o serie de interviuri cu salariati ai depoului ce au rememorat momente din trecut din activitatea lor.

 

13. Schimb de experienta cu alte muzee similare– Budapesta, Madrid, York, Shildon si Lucern

Incepand cu anul 2009 Muzeul Cailor Ferate a realizat cateva schimburi de experienta si cu alte muzee similare din alte tari. Au fost realizate vizite cat si discutii cu organizatorii acestor muzee in vederea eficientizarii activitatii muzeului nostru. Organizatorii straini ne-au expus problemele lor cat si cum au procedat pentru a realiza restaurarea exponatelor si a gasi noi surse de finantare eficiente in vederea sustinerii acestei activitati.

 

14. In anul 2013 Muzeul Cailor Ferate in colaborare cu autoritatile locale a aniversat şi linia Bumbeşti - Livezeni, una dintre liniile cele mai dificile din tara.

Cu aceasta ocazie a fost organizat un tren turistic cu vagoane de epoca care a circulat intre Targu Jiu si Petrosani pe durata evenimentului. De asemenea, in statia Targu Jiu a fost prezentat publicului si trenul regal al Romaniei si a fost organizata si o expozitie de modelism feroviar.

 

15. Participarea Muzeului Cailor Ferate din Bucuresti a evenimente la scara nationala

In luna aprilie a fiecarui an in cadrul  programului saptamanii activitatilor extraşcolare organizat de Ministerul Educatiei Nationale se deruleaza proiectul cultural ”Sa ştii mai multe, sa fii mai bun!”.  Acest proiect cultural s-a desfasurat la nivelul fiecarei unitati de invatamant, intr-o saptamana din al doilea semestru şcolar, a unui orar special format doar din activitati cu caracter non-formal. Programul si-a propus implicarea, deopotriva, a elevilor si a dascalilor, in activitati extracurriculare si extrascolare, interesante, care sa le valorizeze talentele, preocuparile extra-şcolare şi competentele in domenii cat mai diverse şi interesante. De exemplu, in anul 2014 clopotelul acestei saptamani a sunat in data 07 aprilie 2014. Activitatile au excedat curriculumul national şi au adus si plus-valoare intregii comunitati şcolare, prin competente, coeziune, spirit de echipa şi, nu in ultimul rand, prin zambetele elevilor şi dascalilor implicati. Muzeul Cailor Ferate s-a numarat printre partenerii Ministerului Educatiei Nationale si a primit numerosi vizitatori dintre cei mai tineri cat si dascalii acestora. In cadrul acestui proiect cultural CENAFER prin Muzeul Cailor Ferate a readus in prim plan necesitatea cunoasterii istoriei feroviare a Romaniei - parte importanta a istoriei nationale si a constituit totodata o invitatie pentru cei mici ce acum descopera tainele vietii sa vina si cu parintii sa ne treaca pragul. Totodata, ne-am bucurat de sprijinul structurilor reprezentative ale elevilor, prin intermediul Consiliului National al Elevilor, dar şi al organizatiilor non-guvernamentale care s-au implicat direct, prin proiecte implementate voluntar şi gratuit la nivelul şcolilor. Datorita numarului foarte mare de vizitatori cat si a impresiilor pozitive la adresa muzeului cat si a evenimentului, impresii ce ne-au fost chiar consemnate de catre unii vizitatori, putem considera ca acest eveniment a fost un succes. Acest eveniment poate fi considerat si o invitatie pentru organizarea unor astfel de manifestari in anii urmatori.

Muzeul Cailor Ferate a participat la evenimentul feroviar si urban ,,Train Delivery" editia a doua. Gara de Nord din Bucureşti s-a transformat intre 25 şi 27 iulie 2014 in locul de intalnire al pasionatilor de arte, muzica, filme şi trenuri pentru a doua editie a Train Delivery, eveniment urban-feroviar care isi propune sa revitalizeze un spatiu simbolic al Bucurestiului. Train Delivery vine in continuarea initiativei Street Delivery pentru spatiu public de calitate si este organizat de Fundatia Carturesti si CFR SA cu o finantare ARCUB in parteneriat cu CENAFER - Muzeul Cailor Ferate. Ca si la editia precedenta participarea muzeului nostru a fost bine privita de public. Trebuie sa precizam ca evenimentul cultural de pe peroanele garii a fost foarte bine completat cu istoria feroviara prezenta chiar in imediata vecinatate a locului de desfasurare a evenimentului : Muzeul Cailor Ferate. Dupa cum ne-au marturisit multi dintre vizitatori, muzeul feroviar era destul de putin cunoscut printre melomani si amatorii de astfel de evenimente si aceasta manifestare a fost binevenita pentru popularizarea acestuia si in randurile altor categorii de tineri.


zona3d.rozona3d.rozona3d.rozona3d.rozona3d.ro


16. Participarea Muzeului Cailor Ferate la deja traditionala manifestare ,,Noaptea Muzeelor"

In fiecare an, Muzeul Cailor Ferate a participat la deja traditionalul eveniment nocturn denumit Noaptea Europeana a Muzeelor. Noaptea Europeana a Muzeelor este un eveniment de succes initiat de Ministerul Culturii şi Comunicarii din Franta. Evenimentul este patronat, in mod traditional, de Consiliul Europei, de UNESCO si de Consiliul International al Muzeelor (ICOM). Noaptea Europeana a Muzeelor este pandantul nocturn al Zilei Internationale a Muzeelor, care are loc intotdeauna pe 18 mai. Aproximativ 3.000 de muzee din Europa sarbatoresc anual evenimentul. Reteaua Nationala a Muzeelor din Romania (RNMR) este partener oficial al evenimentului la nivel international, asigurand o promovare ampla si coerenta a activitatilor organizate de muzeele romanesti dar si al unei campanii de promovare la nivel national. De asemenea, din 2011 RNMR coordoneaza si organizarea circuitului muzeal din Bucuresti, care a fost initiat in anul 2008 de catre Muzeul National de Arta al Romaniei. Proiectul “Noaptea Muzeelor". Aceeasi noapte, scenarii diferite”, coordonat de Reteaua Nationala a Muzeelor din Romania, a imbogatit in fiecare an evenimentul prin promovarea a trei circuite pentru public intre muzeele din Bucuresti, Cluj şi Timişoara. Dupa cum era si firesc Muzeul Cailor Ferate din subordinea CENAFER a fost prezent la eveniment si, in aceste noapti magice dar plina de vizitatori si-a deschis larg portile pentru cei ce vor sa admire exponatele feroviare sub lumina lunii aidoma unei calatorii imaginare cu un tren de noapte printre exponate. Numarul foarte mare de vizitatori ne-a demonstrat, ca in fiecare an cu ocazia acestui eveniment, ca participarea noastra la Noaptea Muzeelor a fost o modalitate de promovare bine apreciata si care starneste curiozitatea publicului in fiecare an.

 

17. Aniversarea a 75 de ani ai Muzeului Cailor Ferate

Muzeul Cailor Ferate a implinit in data de 10 iunie 2014 venerabila varsta de 75 de ani de la infiintare. Dupa cum era si firesc, CENAFER prin Muzeul Cailor Ferate din subordinea sa a organizat cel mai amplu eveniment de istorie feroviara de la infiintarea sa. Cu aceasta ocazie a fost derulat proiectul cultural – educativ – social ,,TEZAUR DE ISTORIE, CULTURA ȘI TEHNICA FEROVIARA Muzeul Ceferistilor la 75 de ani de la inaugurare" desfasurat in perioada 10 – 15 iunie 2014. In cadrul acestui proiect cultural au fost realizate mai multe activitati : in data de 10 iunie a fost organizat un simpozion dedicat aniversarii a 75 de ani de la infiintarea Muzeului CFR, in data de 11 iunie a fost organizat un simpozion  pe tema: Aniversarii a 70 de ani de la darea in exploatare a liniei CFR Bucureşti - Videle, in data de 12 iunie a fost organizat conferinta cu tema: Istoricul şi constructia Palatului CFR, in data de 13 iunie a fost organizat un simpozion dedicat marilor personalitati din domeniul feroviar, in data de 14 iunie a fost organizat un colocviu pe tema: Fotocinematografia feroviara şi activitata editoriala a CFR si in data de 15 iunie a fost organizat un simpozion dedicat activitatii de modelism feroviar. In paralel cu aceste mnifestari a fost organizata circulatia unui tren real de ecartament ingust cu abur de numit ,,Mocanita bucurestilor", a fost realizat cea mai mare expozitie de material rulant vechi si modern de la infiintarea CENAFER care a cuprins locomotive, vagoane, automotoare si o rama electrica de metrou ce au fost aduse de pe tot cuprinsul tarii in prima poarta feroviara a capitalei, in imediata vecinatate a muzeului, a fost organizat cea mai mare expozitie de modelism feroviar si machete feroviare la scara alcatuind cu aceasta ocazie cea mai lunga diorama din tara, au fost readuse in spatiile muzeului doua locomotive cu abur reale de ecartament ingust, s-a circulat cu garnitura trenului regal pe distanta Bucuresti Nord - Videle unde a fost aniversata aceasta linie, s-a circulat pe distanta Videle - Giurgiu si a fost aniviresata statia Giurgiu, s-a circulat pana in Bulgaria, la Russe si cu aceasta ocazie a fost aniversat podul peste Dunare dintre Giurgiu - Russe, si cu aceasta ocazie a fost vizitat si muzeul feroviar al Bulgariei de la Russe. A fost aniversata constructia ,,Palatului Administrativ CFR" si a fost organizata o vizita a acestuia. S-a organizat pentru prima data o vizita pentru public la celebrul pod de la Cernavoda construit de marele inginer Anghel Saligny si o vizita feroviara la Constanta. Cel mai important moment al acestor manifestari a constituit-o circulatia cu cel mai vechi tren remorcat de cea mai veche locomotiva cu abur din Romania ,,Calugareni". S-a circulat cu acest tren in presiune pe distanta Bucuresti Nord - Bucuresti Baneasa pe toata durata acestui eveniment.

Alaturi de muzeu au fost prezente numeroase personalitati din conducerea Ministerului Transporturilor, ai Ministerului Educatiei Nationale, ai companiilor feroviare de stat si private, autoritati locale precum si numerosi oaspeti din alte tari.

Cu ocazia acestui eveniment important pentru istoria feroviara nationala a fost editate numeroase materiale : ,,Im memoriam - Anghel Saligny", ,,Istoria Cailor Ferate Romane", ,,Istoricul Muzeului CFR", ,,Revistele tehnice CFR peste un secol de existenta" si ,,Palatul CFR - 1939-2014"

 

18. Expozitie de fotografie in colaborare cu Ambasada Republicii Uruguay

In perioada 06.10 - 20.10.2014 Muzeul Cailor Ferate a organizat, in colaborare cu Ambasada Republicii Uruguay o expozitie de fotografie feroviara. Aceasta expozitie de fotografie feroviara a cuprins imagini feroviare precum si lucrari de pictura pe lemn realizate de feroviarii uruguayeni. Vernisajul expozitiei a avut loc in localul Muzeului Cailor Ferate, la vernisaj participand Excelenta sa Dl Ambasador, membrii ai ambasadei, reprezentanti ai Ministerului Transporturilor din Romania prin Directia Feroviara precum si conducerea CENAFER si a Directiei Patrimoniului Muzeistic si Documentare Tehnica Feroviara. Aceasta expozitie s-a bucurat de un real succes atat pentru public cat si pentru feroviarii din Romania. In cadrul expozitiei au fost facute si diverse prezentari ale activitatii feroviare de ieri si de azi ale feroviarilor de pe continentul sudamerican. Aceasta expozitie a realizat o legatura intre ferovarii ce lucreaza in Romania si cei din Uruguay creand totodata si posibilitatea realizarii in viitor a altor expozitii similare.

 

19. Participarea Muzeului Cailor Ferate la organizarea manifestarilor dedicate sarbatoririi Zilei Nationale a Romaniei

Despre aniversarea Marii Uniri infaptuita la 1 decembrie 1918 se poate vorbi ca despre o mare realizare a intregii natiuni romane. In vederea sarbatoririi Zilei Nationale a Romaniei din fiecare an,  Muzeul Cailor Ferate Romane a elaborat mai multe proiecte de colaborare speciale.  Acestea s-au desfaşurat in colaborare cu Casa Regala a Majestatii Sale Regelui Mihai I, sub patronajul MINISTERULUI TRANSPORTURILOR şi a urmarit promovarea istoriei si a imaginii Cailor Ferate Romane, a valorilor morale şi intelectuale ale ceferiştilor, aratand aportul feroviarilor la dezvoltarea tarii, lucru rezultat şi din sintagma folosita pentru Caile Ferate Romane ca fiind A DOUA ARMATA A TARII. Proiectul de colaborare pentru sarbatorirea Zilei Nationale a Romaniei denumit Calatori prin istorie, 1 Decembrie 1918 –  1 Decembrie 2012, 2013, 2014, 2015 si apoi si in 2016 s-a desfaşurat in data de 01 Decembrie in mai multe statii de cale ferata de pe retaua nationala feroviara. Cu aceasta ocazie, Muzeul Cailor Ferate a organizat deplasarea trenului regal al Romaniei pe diferite distante impreuna cu membrii Casei Regale a Majestatii Sale Regelui Mihai I precum a si a invitatilor. In diferite gari a fost organizata primirea distinsilor oaspeti carora le-au fost prezentate diferite expozitii de fotografie veche din arhiva muzeului. Aceste expozitii de fotografie veche a avut rolul de prezenta inaltilor oaspeti cat si publicului rolul Casei Regale in dezvoltarea cailor ferate pe teritoriul Romaniei. In toate aceste gari, distinsii oaspeti au fost intampinati de autoritatile locale insotite de un public extrem de numeros venit sa salute inaltii oaspeti. Aceste evenimente au fost un real succes, publicul extrem de numeros dovedind cu prisosinta acest lucru. Importanta nationala a acestui eveniment a fost sarbatorita la un nivel foarte inalt cu demnitatea ce se cuvine celei mai importante zi a romanilor. Ca de fiecare data, ceferistii au fost prezenti la datorie si au facut posibila desfasurarea acestui eveniment la nivelul importantei sale.

 

20. Aniversarea zilei de 16 februarie - Ziua Ceferistilor

In anul 2015, in 16 februarie, Muzeul Cailor Ferate a aniversat Ziua Ceferistilor si cu aceasta ocazie a fost organizat un simpozion menit sa prezinte realitatea cu privire la grevele muncitorilor feroviari din 1933. Cu aceasta ocazie au fost redeschise publicului si celelalte doua sali de expunere ale muzeului ce au fost inchise temporar pentru renovare.

 

21. Aniversarea Podurilor Dunarene de la Fetesti si Cernavoda si a liniei Cernavoda - Constanta

In 25 septembrie 2015 Muzeul Cailor Ferate a aniversat 120 de ani de la darea in exploatare a podurilor dunarene de la Fetesti si Cernavoda realizate de celebrul inginer Anghel Saligny. Cu aceasta ocazie a circulat o parte a trenului prezidential pe distanta Bucuresti - Cernavoda si s-au organizat manifestari culturale, in statia Cernavoda Pod cuprinzand prezentari si expuneri, expozitie de fotografie veche, vizitarea podului inaugurat in anul 1895 si prezentarea brosurii despre istoricul acestor lucrari de arta inginereasca.

In aceeasi zi s-a circulat mai departe pana la Constanta pentru aniversarea a 155 de ani de la deschiderea circulatiei liniei Cernavoda - Constanta, prima linie a imperiului Otoman de la acea vreme. S-au organizat prezentari in salonul oficial de primire al statiei Constanta precum si o expozitie de fotografie veche.


zona3d.rozona3d.rozona3d.rozona3d.rozona3d.ro 


In anul 2014, cu ocazia aniversarii a 75 de ani de existenta ai muzeului, CENAFER, prin Muzeul CFR din subordine, a reusit prin eforturi financiare deosebite mutarea a doua locomotive cu abur de cale ingusta din Depoul de Locomotive Bucuresti Calatori in curtea muzeului. Insa acest lucru nu este suficient, cele 23 de vehicule de ecartament normal si nu numai, ramanad in continuare la alte adrese de pe intreg cuprinsul retelei feroviare romanesti. Aducerea acestor vehicule in curtea muzeului este practic imposibila in acest moment datorita spatiului extrem de redus. Aceasta problema a lipsei spatiului de expunere exista inca din anul 1944. Dar, tinand seama de contextul actual al restrangerii activitatii feroviare dar si de dificultatile financiare la nivel national, exista si solutii de a debloca situatia actuala. In acest sens, Muzeul CFR a venit cu proiecte noi si a propus numeroase solutii de amenajare a unui muzeu central in Bucuresti si mai multe puncte de expunere pentru vehicule reale in fiecare regiune a tarii. Astfel, toate vehiculele fiind grupate intr-un singur loc sau in cateva locuri stabilite ce apartin Muzeului CFR, se poate organiza eficient atat paza lor cat si prezentarea si restaurarea acestora fara cheltuieli suplimentare.

Muzeul CFR a propus un amplu plan de masuri, continand chiar si unele simulari de organizare a muzeului, ce privesc  reorganizarea Muzeului Cailor Ferate pentru viitor, mai eficient. Este cunoscut faptul ca in actualul context economic este dificil sa se investeasca in noi spatii pentru muzeu. In consecinta Muzeul CFR a propus o solutie la indemana ce nu implica costuri mari. S-a propus sa se transfere anumite spatii cu destinatie feroviara ce nu mai sunt folosite in prezent catre muzeu pentru organizarea unui spatiu de expunere al vehiculelor si instalatiilor feroviare de muzeu. Aceste spatii pot fi : Statia CFR Bucuresti Obor (ca sediu central de expunere al muzeului) si mai multe puncte de expunere pe tot cuprinsul tarii in depourile Petrosani, Drobeta Turnu Severin, precum si statia Campulung Est (Campulung Moldovenesc).


Zona3d.roZona3d.roZona3d.roZona3d.ro