CUSTOM BIKES romanesti

 

"Chopper-ul" este un tip de motocicleta care a rezultat fie din modificarea designului unei motociclete originale de serie (de aici si termenul to chopp - a taia, respectiv a taia in bucati) sau construita din diverse componente. Trasaturile caracteristice ale unui chopper sunt formele alungite ale cadrului. Pentru a obtine "lungirea" partii frontale a motocicletei, constructorii au inclinat portiunea frontala a cadrului pentru a permite atasarea unei furci mult mai lungi. Un alt aspect unic pentru chopperele autentice este inlaturarea completa a suspensiei posterioare, caracteristica care reprezinta o provocare pentru conducerea unui chopper si totodata ofera o calatorie mai "zgaltaita". Aceste caracteristici pot parea radicale pentru unii, dar acestea sunt necesare pentru obtinerea aspectului pe care constructorii si-l doresc. O caracteristica care a devenit tot mai populara printre constructori, a fost coborarea cadrului pentru a obtine aspectul de Low-rider. Aceste caracteristici, de tip chopper, sunt binecunoscute din pelicula din 1969 Easy Rider, unde apar diverse motociclete Harley Davidson modificate.

zona3d.ro


Click aici pentru a vedea o secventa de rotatie intr-un format interactiv.

Inaintasul chopperului, a fost bobber-ul, o motocicleta ale carei componente au fost inlaturate pentru a-i scadea greutatea, in mod particular aripile, astfel obtinandu-se performante sportive si totodata un aspect minimalist pentru constructor sau proprietar. Un exemplu de bobber timpuriu este varianta modificata a modelului Indian Sport Scout, denumit si "Bob-Job". Modelele Indian Scout si Chief din 1941 sunt binecunoscute dupa forma extravaganta a aripilor care, in anumite cazuri ajungea pana in dreptul centrului rotii. Pe cealalata parte, bobberele si motocicletele de curse aveau aripile extrem de mici sau le lipseau cu desavarsire. Astfel, in acest joc estetic dintre motocicletele minimialist de tip bobber si cele opulente si greoaie, denumite si dresser a evoluat o noua directie, cea pe care astazi o recunoastem ca fiind cea a chopperului.


zona3d.ro

In Statele Unite ale Americii, in perioada postbelica, militarii intorsi de pe front, au inceput sa transforme motocicletele, inlaturand toate componentele care erau fie prea mari, prea grele sau pur si simplu neesentiale pentru motocicletele lor. Arcurile seilor au fost inlaturate pentru a putea sta cat mai jos si mai aproape de cadru. Aceste "masini" au fost modificate in mod special pentru dirt-track racing sau mud racing. Cu toate ca modificarile aduse au sporit performantele motociletelor, scopul principal al acestor modificari era pur estetic si facut doar pentru a evidentia diferentele fata de modelele supradimensionate ale producatorului Harley Davidson si cu atat mai mult automobilele perioadei.

zona3d.ro
Astfel, militarii americani intorsi de pe front, antrenati si instruiti sa repare si sa conduca automobile si motociclete, au cautat sa foloseasca cunostintele acumulate pentru a se distra in timpul liber. Motocicletele si Hot-Rod-urile au devenit hobby-uri perfecte pentru ei. Surplusul de echipament militar, respectiv motocicletele militare, erau cumparate de pasionati si apoi modificate prin inlaturarea diverselor componente.

zona3d.ro

In perioada anilor '60, pasionatii de motociclete au descoperit ca alungirea formei motocicletelor oferea o calatorie mai lina la viteze mai mari, dar foarte dificila la viteze mici. Se spune:"Nu poti vira prea bine, dar cu siguranta arati bine in timp ce virezi."
Trebuie observat faptul ca exista o diferenta intre o motocicleta chopper adevarata (sau motocicleta stil chopper) si motocicletele customizate denumite si "custom cruiser".

zona3d.ro

In ciuda numelui pe care acestia il au, un procent foarte mare din producatori renumiti, precum Orange County Choppers, Indian Larry sau Falcon Motorcycles, produc motociclete care pot fi categorisite ca fiind modele mai degraba customizate decat choppere.

zona3d.ro

zona3d.ro

In timp ce multa lume percepe chopperele ca fiind doar un rezultat cu scop estetic, acesta prezinta in mod real unele imbunatatiri ale performantelor la viteze mari. Toate aceste modificari au insa si aspecte negative la viteze mici si in viraje.
Statele Unite ale Americii, unde sunt inmatriculate majoritatea chopperelor, este una dintre putinele tari in care este permisa conducerea motocicleteler customizate pe autostrazi. Multe modele de choppere sunt vazute ca fiind periculoase, lipsindu-le multe detalii constructive care confera siguranta.

zona3d.ro

zona3d.ro